مجله همه چیز

محل درج آگهی و تبلیغات
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 27 بهمن 1400 توسط همه چیز

برند آدیداس یک شرکت آلمانی است که پوشاک و لوازم ورزشی تولید می‌کند و در بسیاری از کشورها نیز فعالیت می‌کند. مرکز مدیریت این شرکت در هرتیوگن آوراخ قرار دارد و بعد از نایک به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات ورزشی در دنیا فعالیت می‌کند. قطعا شما نام این برند را در انواع لوازم لوکس، ساعت، عینک آفتابی و محصولات مراقبت شخصی نیز دیده‌‌اید. در ادامه قصد داریم تا شما را با تاریخچه این برند و انواع کفش‌های آدیداس آشنا کنیم.

تاسیس شرکت آدیداس

آدی داسلر، بنیان گذار شرکت آدیداس، یک فرد آلمانی بود‌‌‌ که خانواده‌ی او وضعیت مالی خوبی نداشتند. بنابراین تصمیم گرفتند تا یک کارگاه کفاشی درست کنند و پول بیش‌تری بدست بیاورند. آدی به کمک لوازمی که در دسترس داشت مانند تایر، پارچه‌ی کوله پشتی و چرم کفش می‌دوخت. او خلاقیت بالایی داشت و حتی توانست یک دوچرخه را تعمیر کرده و از آن برای برش کفش استفاده کند.

اولین چیزی که آدی توانست تولید کند دمپایی رو فرشی بود که آن را با استفاده از مواد تایر درست کرد. سپس آدی با اضافه کردن استوک به دمپایی‌ها توانست کفش‌های ورزشی و با کیفیت درست کند. بنابراین افراد زیادی طرفدار کفش‌های او شدند و در سال ۱۹۲۶ نیز پدر و برادر آدی به او ملحق شدند.

تاثیر ورزشکاران در شهرت کفش‌های آدیداس

ورزشکاران زیادی از این کفش‌ها استفاده کردند و همین باعث محبوبیت زیاد این برند شد. برای مثال در سال ۱۹۳۶، جسی اونز در مسابقات دو میدانی کفش‌های آدی داسلر را پوشید و در سال ۱۹۳۰ نیز بسیاری از افراد با دیدن کیفیت و محبوبیت کفش‌ها شروع به خریدن آن‌ها کردند.

هنگامی که جنگ جهانی دوم شروع شد، آدی برای سربازان پوتین تولید کرد. بعد از آن او تلاش کرد تا با آمریکایی‌ها دوست شود و برای یکی از آن‌ها کفش‌هایی مخصوص دویدن دوخت. آن مرد امریکایی یک ورزشکار بود و در سال ۱۹۴۶ در المپیک نیز آن کفش‌ها را پوشید.

با این حال در سال ۱۹۴۳، بین آدولف و آدی اختلاف ایجاد شد و آدولف تصمیم گرفت تا برند پوما را طراحی و به طور جداگانه کار کند. پس از مرگ آدی، شرکت آدیداس دچار رکود شد و پس او آن را اداره کرد. پس از مرگ او شخصی به نام برنارد تاپی امتیاز آدیداس را خریداری کرد اما موفق به اداره‌ی این شرکت نشد تا این که در سال ۱۹۹۳، روبرت دریفوس فرانسوی این شرکت را خریداری کرد و آن را از ورشکستگی نجات داد.

ایده لوگوی آدیداس

آدی داسلر تصمیم گرفت تا یک لوگوی مخصوص برای شرکت خود طراحی کند‌. او ترجیح می‌داد تا ورزشکاران حرفه‌ای و حتی کودکان لوگوی او را به راحتی تشخیص دهند. علاوه بر این هنگامی که افراد مختلف این کفش را می‌پوشند علامت این برند باید جلب توجه می‌کرد. بنابراین آدی سه خط را برای برند خود انتخاب کرد.

طرح این لوگو بسیار ساده بود و همین باعث شد تا همه افراد هنگام دیدن این سه خط یاد برند آدیداس بیفتند. اکنون شرکت آدیداس سال‌های زیادی است که فعالیت می‌کند و همه ساله افراد بیش‌تری جذب این برند معروف می‌شوند. همچنین بنیان گذار این کمپانی یک بار اعلام کرد که این سه خط از نظر پزشکی تعادل ورزشکار را برقرار می‌کند.

مفهوم لوگوی آدیداس

لوگوی برند آدیداس نشان دهنده‌ی کیفیت و ماندگاری این کفش است و مدیران آدیداس ادعا می‌کنند که این کفش بسیار انعطاف پذیر و مقاوم است. علاوه بر این کلمه‌ی آدیداس (adidas) می‌تواند به معنی All Day I Dream About Sport” یعنی ” من هر روز به ورزش فکر می‌کنم” باشد‌. قسمت دوم لوگو نیز مانند یک قله است که به معنای سخت کوشی و تحمل مشکلات می‌باشد. به گفته‌ی طراح لوگو، تنها کسانی که صبر داشته باشند و به راه خود ادامه دهند می‌توانند مشکلات را شکست دهند‌.

https://www.adidas.com/us

۷ نوع مدل جذاب کفش برند آدیداس

۱. آدیداس مدل نئو لیته

مشتری اصلی این کفش نوجوانان هستند. آن‌ها توانستند از کفش‌های نئو لیته برای دویدن و مسابقه‌های سرعتی استفاده کنند. البته طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از این کفش در بازار موجود است که شما می‌توانید به دلخواه خود آن‌ها را خریداری کنید.

وزن هر لنگه حدود ۳۰۰ گرم وزن است که برای ورزش بسیار مناسب می‌باشد. علاوه بر این رویه‌ی کفش و بدنه از فیبر مصنوعی ساخته شده است و کفی آن لاستیکی و ضخیم است. بنابراین فشارهای وارده بر پا را جذب می‌کند.

2. کفش دویدن برند آدیداس، مدل وی اس استار (Vs Star)

هر لنگه‌ی وی اس استار حدود ۴۰۰ گرم وزن دارد و به همین دلیل در مقایسه با سایر کفش‌های آدیداس سنگین‌تر است. همچنین از رنگ‌های متضاد و زیبایی در این کفش استفاده شده است. کفی کفش کاملا قوس پای شما را می‌پوشاند. رویه‌ی کفش نیز از فیبرهای مصنوعی برخوردار است و تهویه هوای مناسبی را در داخل پا ایجاد می‌کند.

3. مدل ترکس رانینگ (Terrex Running)

رویه‌ی این کفش از مواد غیر طبیعی و مش ساخته شده است. همین باعث می‌‌شود تا جریان هوای خوبی در کفش برقرار باشد و پای شما عرق نکند. زیره کفش ترکس رانینگ نیز از بالشتک تزریقی EVA تشکیل شده است که انعطاف پذیری و استحکام مطلوبی در کفش ایجاد می‌‌‌کند. علاوه بر این طراحان کفش رانینگ از فناوری تراکسیون استفاده کردند تا ضربه‌ی کم‌تری را هنگام قدم برداشتن احساس کنید.

۴. کفش رانینگ مردانه ریسپانس

این کفش جز جدیدترین کفش‌های آدیداس است و از قیمت بالایی برخوردار است. هر لنگه آن نیز ۲۹۰ گرم وزن دارد و به همین دلیل شما می‌توانید آن را در پیاده روی‌های روزمره بپوشید. جنس کفی کفش ریسپانس نیز بر خلاف فناوری GEL نایک از لاستیک است‌. اگر شما عادت پیاده به دویدن‌ طولانی مدت دارید، این کفش باعث می‌شود تا شما احساس راحتی کنید.

دلیل این انعطاف پذیری، فناوری تورشن است که به شما کمک می‌کند تا پنجه و پاشنه‌ی شما روی یک لایه ابری باشد و به آسانی قدم بزنید. پنل‌های شبکه‌ای که در رویه وجود دارد، باعث می‌شود تا کفش تحت فشار قرار نگیرد و همچنین کناره‌های کفش پای شما را اذیت نخواهند کرد.

۵. کفش آدیداس انرژی بوست شماره ۳

کفش انرژی بوست یکی از گران‌ترین و جدیدترین‌ کفش‌های آدیداس است و کفی آن مانند اکثر مدل‌های آدیداس از جنس لاستیک و رویه‌ی آن از جنس فیبر مصنوعی است. همچنیندپنل‌های مشبکی که در رویه تعبیه شدند می‌توانند جریان هوای خوبی در کفش برقرار کنند.

کفش‌هایی که آدیداس تولید می‌کند، انعطاف پذیر هستند چون از فناوری FIT FRAME بهره می‌برند. کفش انرژی بوست شماره 3 قوس کف پای شما را به طور کامل می‌پوشاند، بنابراین شما دچار آرتروز و کمر درد نمی‌شوید.

۶. مدل توبولار رادیال

مدل توبولار رادیال طرفداران زیادی دارد چون ظاهر آن نسبت به انواع کفش‌های آدیداس ظاهر متفاوت‌تر و زیباتر است. جنس رویه این کفش از جیر طراحی شده و باعث می‌شود تا پا به طور یکنواخت و راحت در کفش حرکت کند. همچنین زیره کفش از بالشتک‌های تزریقی EVA تشکیل می‌شود که به شما کمک می‌کند راحت‌تر پیاده روی کنید. با این که وزن هر لنگه کفش ۳۴۰ گرم است، افراد زیادی برای مسابقه‌های دو میدانی این کفش‌ها را خریداری می‌کنند.

۷. کفش آدیداس پور بوست مدل ۸۰۹۸۰

این کفش نیز یکی از کفش‌های جدید آدیداس است و به دلیل شبرنگ بودن افراد زیادی از آن استقبال می‌کنند. اگر شما به پیاده روی یا ورزش در شب علاقه مند هستید حتما این کفش‌ها را خریداری کنید. چون این قابلیت باعث می‌شود تا موتور سوارها و ماشین‌ها شما را راحت‌تر ببینند. وزن هر لنگه‌ی پور بوست ۲۹۰ گرم است و نسبت به سایر کفش‌های آدیداس ارزان‌تر است. شما می‌توانید به راحتی با این کفش‌ها به باشگاه بروید و ماه‌ها از آن استفاده کنید‌.

سخن پایانی

کفش‌‌های آدیداس در تمام دنیا معروف هستند و این شهرت به دلیل کیفیت و دوام بالای این کفش‌ها است. کفش آدیداس به شما کمک می‌کند تا در کوتاه مدت کفش خود را تعویض نکنید و به راحتی برای مدت طولانی به باشگاه بروید. با انتخاب کفش مناسب و با کیفیت از پا و کمر خود نیز مراقبت خواهید کرد‌. امیدواریم که تجربه‌ی خوبی از خرید برند آدیداس داشته باشید و مدل مناسب خود را به راحتی انتخاب کنید.

منبع : https://katpoosh.com/


.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک | قدرت : بلاگ یو
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]