مجله همه چیز

محل درج آگهی و تبلیغات
نوشته شده در تاريخ شنبه 19 فروردين 1402 توسط همه چیز


ابزار دقیق گروهی از تجهیزات است که برای نظارت بر تغییرات کمیت های فیزیکی مانند جریان، دما، سطح، فشار و سایر پارامترهای مهم در سازه ها و ماشین آلات و فرآیندهای مهندسی استفاده می شود. در زیر به برخی از انواع آنها خواهیم پرداخت.



فشار سنج

مانومتر وسیله ای است که برای اندازه گیری فشار یک مایع استفاده می شود. از یک مانومتر برای تنظیم فشار سیال در ماشین‌های با انرژی مایع استفاده می‌شود. برای حل مشکلات مکانیکی استفاده از فشارسنج ضروری است. بدون فشار سنج، سیستم های تحویل مایع غیرقابل پیش بینی و غیرقابل اعتماد هستند. با استفاده از گیج فشار می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ نشتی یا تغییر فشاری که بر عملکرد سیستم هیدرولیک تأثیر می گذارد وجود ندارد. گیج های فشار صدها سال است که در سیستم های فشار سیال مورد استفاده قرار می گیرند و واضح است که طراحی گیج هر روز در حال بهبود است. توسعه مانومترها ویژگی ها و امکانات استفاده از آنها را در سیستم هایی که تحت فشار سیال کار می کنند گسترش داده است.

به عنوان مثال، گیج‌های فشار امروزه معمولاً برای جلوگیری از نشتی در سیستم‌های دارای اتصالات فشار هیدرولیک طراحی می‌شوند. در حالی که گیج های آنالوگ بیشتر با گیج های سنتی رایج هستند، گیج های دیجیتال دارای یک سیستم کنترل قابل تنظیم هستند که می تواند نشت فشار و پارامترهای دیگر مانند گشتاور، بار، نیرو و سختی را اندازه گیری کند.



مانومتر Hydraulisches

تعدادی از گیج های هیدرولیک می توانند تا 10000 psi را اندازه گیری کنند. اگر چه حداکثر فشار هیدرولیک از 3000 psi تا 5000 PSI است. هیدرولیک ها معمولاً در نزدیکی ورودی فشار پمپ نصب می شوند، اما می توانید آنها را روی هر وسیله ای که می خواهید فشار را اندازه گیری کنید نیز نصب کنید.

به عنوان مثال، اگر از مدارهای فرعی با دبی متفاوت از فشار پمپ استفاده شود، می توان فشار سنج را بعد از کاهنده نصب کرد. شیرهای فشار شکن معمولا دارای یک پورت گیج هستند تا بتوان افت فشار را به طور کامل کنترل کرد.



اندازه گیری دما

دماسنج معرفی شده و شناخته شده در صنعت با نام های دیگری مانند دماسنج دستی، کاربردی ترین ابزار محسوب می شود، اما برای معرفی آن باید بدانیم که برای اندازه گیری محیط یا دما از آن استفاده می شود. دماسنج به عنوان یک سیستم خاص در صنایع مختلف استفاده می شود.

دماسنج ها به دو دسته آنالوگ یا مکانیکی و دیجیتال تقسیم می شوند که هر کدام برای کاربرد خاصی استفاده می شود. واحدهای اندازه گیری آن معمولاً درجه سانتیگراد هستند و این محصول را باید برای سایر واحدهای اندازه گیری خریداری کرد.

انتخاب استاندارد اندازه گیری دما مناسب برای استفاده در تجهیزات تست، تجارت و ماشین آلات برای به حداقل رساندن هرگونه خرابی سیستم که می تواند منجر به هزینه های زیادی شود، مهم است. در هر نوع فرآیندی که از تجهیزات اندازه گیری مکانیکی استفاده می شود، وجود ارتعاش، ارتعاش، ارتعاش و ارتعاش یک تهدید دائمی برای فرآیند است.



بنابراین، ما باید محصول مناسب را انتخاب کنیم. هنگام انتخاب دقیق ترین روش اندازه گیری دما، چندین پارامتر خاص وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

اندازه گیری سنسور

محدوده اندازه گیری

مدت زمان دنباله

یادداشت. انواع مختلف دماسنج ها باید در مکان های مناسب بسته به عملکرد خاص آنها استفاده شود.



فرستنده فشار

فرستنده فشار یا "فرستنده فشار" وسیله ای است که برای دریافت، تبدیل و انتقال سیگنال های فشار در یک سیستم تحویل سیال استفاده می شود. فرستنده های فشار علاوه بر تعیین فشار سیالات مختلف مانند گاز، مایع، هوا و روغن، امکان اندازه گیری سایر کمیت های مهم صنعتی مانند جریان سطحی، چگالی، وزن و دما را فراهم می کنند. به عبارت دیگر، در بسیاری از موارد، سیگنال ارسالی توسط فرستنده فشار به عنوان مبنایی برای اندازه گیری سایر کمیت های فیزیکی استفاده می شود.



فرستنده دما

فرستنده دما ترکیبی از یک سنسور دما مانند بخاری یا RTD (ردیاب دمای مقاومتی) و یک فرستنده واقع در دستگاه است. سنسور دما مهمترین بخش فرستنده دما است. شما کار اندازه گیری دما را برای سنسورهای RTD یا مقاومتی یا ترموکوپل انجام داده اید. سنسور زاویه را اندازه گیری می کند و آن را برای انتقال به فرستنده دما می فرستد. فرستنده همچنین سیگنال را تقویت کرده و به سیستم مانیتورینگ یا اتاق کنترل می فرستد.



کاربرد انتقال حرارت

فرستنده دما سیگنال ترموکوپل یا RTD را به سیگنال خروجی 4-20 میلی آمپر تبدیل می کند و راه حل مناسبی برای اکثر برنامه های اندازه گیری دما از راه دور است. زیرا در سنسورهای ترموکوپل سیگنال خروجی سنسور چند میلی ولت است و برای انتقال آن به سیستم کنترل باید از سیم و ترمینال نوع ترموکوپل استفاده کرد که بسیار گران است. این محصول گاهی در کنار مینی کی هیوندای مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین یک فرستنده دمای مناسب با سیگنال خروجی 4 تا 20 آمپر تمامی مشکلات فوق را حل خواهد کرد. فرستنده های 4-20 میلی آمپر نسبت به سایر دستگاه های اندازه گیری دما معمولی مزایایی دارند، اما برای جلوگیری از مشکلات اتصال به زمین باید با دقت انتخاب شوند.



چرا از سنسور دما استفاده می کنید؟

در بیشتر موارد، دمای یک فرآیند متفاوت باید با یک سنسور دما کنترل شود. دستگاه های معمولی اندازه گیری دما، از جمله دماسنج ها و RTD ها، سیگنال های بسیار ضعیفی تولید می کنند. این سنسورها را می توان به یک کانکتور حرارتی متصل کرد تا یک سیگنال کوچک را تقویت و پخش کند.

هنگامی که سیگنال به سطح قابل استفاده رسید، می توان آن را از طریق یک سیم مسی مشترک عبور داد و برای فعال کردن دستگاه های دیگر مانند متر، ثبت کننده داده، رایانه یا کنترل کننده ها استفاده کرد.



اخرین حرف

درست است که برای اینکه ابزارها به درستی کار کنند، باید اصول عملکرد آنها را بدانید. با این دانش می توانید ابزار مناسبی را برای کار آماده کنید. اما کیفیت ابزار و نصب مناسب نیز بسیار مهم است. شرکت آریا اینسترومنت با مسئولیت محدود co-asa.com نزدیک به سه دهه در صنعت تغییر ابزار فعال بوده است. با تهیه تجهیزات مورد نظر خود از این مجموعه می توانید محصولات با کیفیت و خدمات عالی را دریافت کنید.


اطلاعات بیشتر:https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-40/290475-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7


.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک | قدرت : بلاگ یو
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]