مجله همه چیز

محل درج آگهی و تبلیغات
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 توسط همه چیز

ADF یا تغذیه خودکار اسناد چیست؟

ماشین‌های اداری طی سال‌ها راه طولانی را پیموده‌اند. توسعه دهندگان به طور مداوم ابزارهای جدیدی را برای آسان کردن کار شما ارائه می کنند. ADF یا Automatic Document Feeder یکی از این وسایل است.

در این مقاله به مزایای تغذیه خودکار اسناد در پرینترها، دستگاه های کپی و اسکنر می پردازیم تا متوجه شویم این ویژگی چقدر می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد. اول از همه، بیایید ببینیم ADF چیست و چگونه به سرعت بخشیدن به کار روی این دستگاه ها برای فرآیندهایی مانند چاپ، کپی، اسکن و فکس کمک می کند. مخفف ADF چیست و چه کاربردی دارد؟

ADF مخفف تغذیه خودکار اسناد است و بخشی از یک چاپگر، دستگاه فتوکپی یا اسکنر چند منظوره است که یک پشته کاغذ را می پذیرد و سپس به طور خودکار آن را تغذیه می کند و به کاربر امکان می دهد هر صفحه را بدون چاپ چاپ کند. چاپ، اسکن، کپی یا فکس.

برای اینکه بهتر بفهمیم تغذیه کاغذ اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد، مثالی کاربردی می زنیم. فرض کنید می خواهید تعداد زیادی سند را با سرعت بالا پرینت، کپی، اسکن یا فکس کنید. ممکن است بخواهید این اسناد از هر دو طرف اسکن شوند. اگر این کارها را به صورت انفرادی انجام دهیم، زمان زیادی می برد و برای انجام آن به انرژی و حوصله زیادی نیاز داریم. در گذشته این کارها کند و خسته کننده بود.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کارها سریعتر و دقیق تر انجام می شوند و آسان تر و آسان تر می شوند. یکی از این فناوری ها این است که این ماشین های اداری دارای قابلیت ADF هستند. این فناوری در پرینترهای چند منظوره، دستگاه های کپی و اسکنر تعبیه شده است.



آیا ADF برای چاپگرها، اسکنرها و دستگاه های کپی مورد نیاز است؟

پاسخ این سوال می تواند هم بله و هم خیر باشد و کاملاً به مصرف و استفاده شما بستگی دارد. اگر در یک شرکت بزرگ کار می کنید و از کاغذ زیادی استفاده می کنید، به یک ADF برای چاپگرها، اسکنرها و دستگاه های کپی نیاز دارید. با این حال، اگر دستگاه شما برای استفاده خانگی یا مشاغل کوچک است، ممکن است نیازی به ADF نداشته باشید.



نحوه عملکرد ADF در چاپگرهای اسناد، دستگاه های کپی و اسکنر

ADF بخشی از دستگاه است که به چاپگرها، اسکنر اسناد و دستگاه های کپی متصل می شود. این قسمت روشی برای قرار دادن کاغذ دارد که ظرفیت محدودی دارد. به طور معمول، این ظرفیت شامل بین بیست تا پنجاه صفحه در مواد مختلف است.

برای استفاده از ADF یا تغذیه خودکار سند، باید سند خود را در سینی قرار دهید و دکمه ای را روی دستگاه فشار دهید تا به طور خودکار به سند تغذیه شود. این باعث می شود دستگاه شما شروع به چاپ، اسکن یا فکس کند.

کارها به راحتی انجام می شود. دستگاه به طور خودکار کار می کند و نیازی به بارگذاری هر برگه در دستگاه و کپی یا اسکن یک به یک نیست. با استفاده از این فناوری در زمان و تلاش خود صرفه جویی خواهید کرد، به خصوص اگر حجم کاغذ زیادی داشته باشید.

بنابراین متوجه می‌شویم که ADF یا تغذیه خودکار اسناد در چاپگرها، اسکنرها و دستگاه‌های کپی در بالای دستگاه قرار دارد و وظیفه آن هدایت و انتقال اسناد به داخل دستگاه است تا کارهای مشخص شده انجام شود. مسیرهای برنامه ریزی شده و خودکار. بدون این فناوری، اساساً باید همه چیز را با دست انجام می دادیم.



سینی ADF در پرینترها، دستگاه های کپی

تا اینجا گفتیم که تغذیه خودکار اسناد (ADF) یک ویژگی در چاپگر، دستگاه کپی، دستگاه فکس یا اسکنر است که در آن یک پشته کاغذ در دستگاه قرار می گیرد و سپس دستگاه مستقیماً وارد می شود و به کاربر امکان چاپ را می دهد. ، اسکن یا کپی بدون تایپ کنید.

سینی ADF بسته به اندازه دستگاه اندازه های مختلفی دارد. در سایز کوچک و حجم کم، پانزده تا بیست و پنج برگ و در سایز بزرگ تا سی و پنج تا پنجاه برگ را می‌تواند جای دهد. من با ویژگی ADF در دستگاه های کپی و چاپگر آشنا شدم. سپس ممکن است بپرسید آیا می توان از ADF در اسکنرها استفاده کرد؟



از ADF برای اسکن اسناد استفاده کنید

اسکنرهای Sheetfed که به عنوان اسکنر اسناد اداری نیز شناخته می شوند، ابعاد کوچک تری نسبت به اسکنرهای تخت دارند. در این مدل از اسکنرها، به جای قرار دادن یک سند یا عکس روی صفحه اسکن، به صورت دسته ای در تغذیه کننده خودکار اسناد (ADF) اسکنر وارد می شود و می توان آنها را همزمان اسکن کرد، اما ممکن است از دست دادن مقداری کیفیت هرگز یک اسکن را با یک اسکنر تخت از دست ندهید.

با ADF، می توانید چندین صفحه از یک سند را اسکن کرده و آنها را به عنوان یک فایل PDF در رایانه خود ذخیره کنید. اسکنر یک صفحه ویرایش را نمایش می دهد تا صفحات را در حین اسکن مشاهده کرده و در صورت نیاز مرتب کنید، بچرخانید یا حذف کنید.


ADF یک طرفه و ADF دو طرفه

در پرینترهای چندکاره، پیوستی که باید به آن توجه کنیم، ADF یک طرفه یا دو طرفه است. در دستگاه تغذیه دو طرفه ابتدا یک طرف آن اسکن می شود، سپس دستگاه به طور خودکار تمام صفحات را به فرمت پشت و رو تبدیل می کند و طرف دیگر را نیز اسکن می کند. این کار به طور یکسان و خودکار برای هر صفحه ای که سفارش می دهید انجام می شود

اگر ADF یا فیدر یک طرفه است، فقط می توانید صفحات را از یک طرف کپی، چاپ یا اسکن کنید. البته، ADF یا تغذیه خودکار اسناد چاپگرها و دستگاه‌های کپی بسیار سریع‌تر، مقرون به صرفه‌تر، بهتر یا آسان‌تر است. برخی از چاپگرها و دستگاه های کپی مجهز به تغذیه خودکار اسناد و سطح اسکن مسطح هستند، بنابراین می توان از هر دو روش استفاده کرد.

ممکن است بپرسید آیا یک اسکنر تخت می تواند ADF هم داشته باشد؟ پاسخ به این سوال بله است، اسکنر مسطح اچ پی یک اسکنر تخت با یک تغذیه کننده برای فعال کردن اسکن دسته ای است.



اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ADF

قبل از استفاده از تغذیه خودکار اسناد، مطمئن شوید که:

جوهر روی سند کاغذی خشک شده است.

سند هیچ سوراخ، پارگی یا چین و چروک ندارد و چیزی به آن ضمیمه نشده است.

صفحه به چیزی که می تواند سیستم ارسال را خراب کند، پیوست نشده است.

سند یک فرم چند بخشی یا یک سند صحافی نیست.

کاغذ فاقد پشتوانه کربنی است.

سند هیچ بخش مختصری ندارد.

کاغذهای عکاسی یا آثار هنری با ارزش بالا را در فیدر اتوماتیک قرار ندهید. تغذیه نامناسب سند ممکن است منجر به تا شدن یا آسیب تصادفی شود. هنگام اسکن اسناد رنگی با کیفیت بالا، توصیه می شود ADF را باز کنید و صفحات را به صورت جداگانه روی شیشه اسکنر اسکن کنید یا از اسکنرهای تخت استفاده کنید.



آخرین کلمه

در این مقاله در مورد ADF یا تغذیه خودکار اسناد برای چاپگرها، اسکنرها و دستگاه های کپی صحبت خواهیم کرد. فناوری جدید به شما امکان می دهد بدون نیاز به ایجاد صفحات با دست، چاپ، اسکن یا کپی کنید. این عملکرد در دستگاه های مختلف به صورت تغذیه خودکار در یک طرف و دو طرف موجود است. به این ترتیب در وقت و انرژی خود صرفه جویی می کنید و کارها آسان تر می شوند. برای مشاهده انواع ماشین های اداری با استفاده از لینک زیر وارد فروشگاه اینترنتی شرکت آوای فرهنگ آریا شوید.


اطلاعات بیشتر: https://avafarhang.com/adf/


.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک | قدرت : بلاگ یو
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]