مجله همه چیز

محل درج آگهی و تبلیغات
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه 28 ارديبهشت 1402 توسط همه چیز


ورق ام دی اف

کابینت ام دی اف یکی از دسته کابینت های کامپوزیت است و در واقع محصول جانبی چوب است. واژه MDF مخفف عبارت Medium Density Fiberboard به معنای تخته فیبر با چگالی متوسط ​​است.

تخته ام دی اف از ترکیب الیاف چوب، رزین و موم ساخته شده است. این ترکیب صفحه پایه و هسته یونیت کابینت را تشکیل می دهد و باید پوشانده شود. روکش به دوام و ضد آب شدن ام دی اف کمک می کند و بسته به نوع پوشش نیز دوام، ارزش و قیمت آن را تعیین می کند.



مزایای کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف

عمر طولانی، استحکام و پایداری بالا

از آنجایی که کابینت ام دی اف از فشرده سازی الیاف چوب ساخته می شود، استحکام و دوام بالایی دارد و به خوبی می تواند بارها را تحمل کند. این نوع کابینت به راحتی آسیب نمی بیند و همیشه صاف است.

کابینت ام دی اف حتی اگر در معرض نور مستقیم خورشید باشد، ترک نمی خورد و تغییر رنگ نمی دهد. بنابراین یک ماده بادوام با عمر طولانی است.

تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ

در طول این مقاله انواع کابینت ام دی اف را لیست می کنیم و خواهید دانست که ام دی اف نام فرآیند ساخت و اجزای اصلی کابینت است. بسته به پوششی که با آن عرضه می شود، می تواند طرح ها و رنگ های مختلفی داشته باشد. این تغییرات تقریباً در همه انواع کابینت آشپزخانه وجود ندارد.



عملکرد عالی و راحتی

تخته ام دی اف به شما این امکان را می دهد که به راحتی هر شکل، اندازه و مدلی را طراحی، برش و استفاده کنید. بنابراین بازوی طراح مبلمان برای هر سلیقه ای در آشپزخانه کاملا باز است.



آسان تمیز میشود

کابینت ام دی اف به راحتی با دستمال مرطوب تمیز می شود و هر نوع لکه ای به همین روش پاک می شود.

قیمت ارزان و مقرون به صرفه

کابینت ام دی اف ارزان و مقرون به صرفه است و تقریبا هر خانواده ای با هر بودجه ای می تواند از آن استفاده کند. البته باز هم باید اشاره کنیم که این قیمت بستگی زیادی به نوع روکش کابینت دارد که می تواند قیمت آن را بالا و پایین کند.

معایب کابینت ام دی اف

انواع کابینت ام دی اف

مقاومت کم در برابر رطوبت و آب

با تمام صحبت هایی که در مورد مقاومت بالای ام دی اف در برابر سایش و خمش و غیره داشتیم، متاسفانه باید بگوییم که تخته های ام دی اف رابطه خوبی با رطوبت و آب ندارند و اگر رطوبت محیط خیلی خوب باشد . زیاد یا در تماس مستقیم با اگر آب باشد خیلی سریع متورم می شود و خراب می شود.



مقاومت کم در برابر مواد شیمیایی

آب و رطوبت تنها چیزهایی نیستند که باید از کابینت های ام دی اف دور نگه دارید. مواد شیمیایی و پاک کننده ها نیز این پانل ها را از بین می برند و آنها را خراب و خراب می کنند.

تعمیر مشکل است

اگر قسمتی از ورق ام دی اف آسیب ببیند و پوسیده شود قابل تعمیر نیست و باید کل برد را تعویض کنید که هزینه زیادی دارد و حتی ممکن است ورق کابینت مانند به دستتان نرسد.



با گذشت زمان ارتباط خود را از دست بدهید

اگر کیفیت سخت افزار و اتصال آن ضعیف باشد، به مرور زمان ضعیف می شود، محل آسیب می بیند و تعمیر آن غیر ممکن می شود. پس کابینت ام دی اف را از محل دائمی و حرفه ای خریداری کنید که ضامن اتصالات با کیفیت و کیفیت کار باشد.

انواع کابینت ام دی اف بر اساس روکش

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

ارزان ترین نوع کابینت ام دی اف نوعی است که روکش ملامینه با چسب رزین به ورق ام دی اف چسبانده می شود.

کابینت ام دی اف با درب شیشه ای

این نوع کابینت دارای روکشی به نام پلکسی می باشد که براق و مات است که البته اکثر افراد نوع براق را ترجیح می دهند. شیشه بلند زیبا و جذاب است و سطحی صیقلی و قابل پاک شدن دارد، اما ضد خش نیست.



کابینت ام دی اف با روکش پلی گلاس

در این نوع کابینت ورق های مدیاپن با لایه نازکی از پلی استر پوشانده شده است که ظاهری شبیه شیشه دارد اما کاملاً ضد خش است.

کابینت ام دی اف با روکش ممبران

جنس روکش کابینت پی وی سی می باشد که با جیگ وکیوم بر روی هسته ام دی اف نصب می شود. مواد PVC کاملاً ضد رطوبت و ضد خش هستند، اما کیفیت پوشش غشایی نیز به کیفیت دستگاه وکیوم بستگی دارد.



کابینت ام دی اف با روکش چوبی

برای کسانی که ظاهر چوب طبیعی را دوست دارند اما نمی خواهند هزینه بیشتری بپردازند، کابینت ام دی اف با روکش چوب طبیعی انتخاب بهتری است.

توجه داشته باشید:

مبلمانی که در بازار با نام مبلمان ام دی اف می شناسیم در واقع همان مبلمان ام دی اف با روکش ملامینه است. انواع دیگر با نام ام دی اف ارائه نمی شود و به نام روکش آن می گویند مثلا: کابینت پلی گلاس یا کابینت ممبران و .... جنس مغز از نوع ورق تمام ام دی اف می باشد که ورق خوب و مستحکم می باشد و نوع روکش با توجه به دوام و استحکام و ضد آب و ضد خش تغییر می کند و قیمت ها نیز بر اساس آن تعیین می گردد.



آخرین کلمه

جنس کابینت آشپزخانه حتی اگر بهترین موجود در بازار باشد و گران ترین هزینه ها را برای آن پرداخت کرده باشید، بدون نصب حرفه ای، طراحی مناسب، استفاده از لوازم با کیفیت بالا و مناسب و حرفه ای. اتصال، واقعاً بسیار متفاوت است با هیچ مورد معمولی یا ضعیفی ندارد و برعکس. این بدان معناست که کابینت های سایز متوسط ​​در صورت نصب حرفه ای و استفاده از بهترین لوازم جانبی و طراحی می توانند کیفیت بسیار بالاتری داشته باشند.

برداشت شده از: https://decoration-and-design.com/دکوراسیون-داخلی/کابینت-در-شیراز


.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک | قدرت : بلاگ یو
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]