مجله همه چیز

محل درج آگهی و تبلیغات
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 8 خرداد 1402 توسط همه چیز


الگوریتم‌های Google با تغییر رفتار ما تکامل می‌یابند، فناوری برای برآورده کردن نیازهای ما تکامل می‌یابد، و موتورهای جستجو نیز باید به همین ترتیب. به عنوان مثال، یک دهه پیش ما پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و پینترست را نداشتیم تا ترافیک را به وب سایت های خود هدایت کنیم.

ما هرگز به ترافیک موبایل و بهترین راه‌های دسترسی به جستجوگران در حال حرکت فکر نکردیم، زیرا این میلیون‌ها جستجوگر در آنجا نیستند، تا امروز روند خرید در شب وجود دارد. ابزارها و فناوری های جدید به سرعت کشف می شوند،

به همین دلیل، گوگل در پاسخ به این تغییرات سریع، مرتباً نحوه برخورد با رتبه‌بندی، لینک‌ها و به‌ویژه محتوا را تغییر می‌دهد. اما در قلب الگوریتم تغییر گوگل یک هدف ساده وجود دارد: ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربر…

در این مقاله من محمد سلحشوری قصد دارم با ذکر مثال های فراوان مفهوم الگوریتم گوگل را مرور کرده و به اختصار مهمترین الگوریتم های گوگل و جزئیات الگوریتم خاص و کاربردی مرغ مگس خوار را با شما به اشتراک بگذارم. با ما بمان.

الگوریتم گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

برای یک موتور جستجو، مشکل این است که "چگونه می توان مرتبط ترین صفحات وب را برای این مجموعه خاص از کلمات کلیدی (یا عبارات جستجو) پیدا کرد.

«این جایی است که الگوریتم ها معنا پیدا می کنند.

الگوریتم‌ها به گوگل اجازه می‌دهند نتایج مرتبط را پیدا، رتبه‌بندی و برگرداند.

کلمه "الگوریتم" به روشی گام به گام و مبتنی بر منطق برای حل یک مسئله خاص اشاره دارد.

الگوریتم گوگل یک سیستم پیچیده برای یافتن اطلاعات است که از فهرست جستجوی وب سایت هایی که حاوی کلمات کلیدی مورد نظر کاربران هستند استفاده می کند.

به سرعت بهترین نتایج ممکن را برای جستجو برگردانید از دیدگاه علمی، یک الگوریتم در اصل مجموعه ای از فرمول ها است که مسائل را حل می کند و مشکلات پیچیده و بزرگ برنامه نویس وب سایت را به موارد کوچکتر کاهش می دهد.

سپس هر صفحه را بر اساس چندین عامل مهم رتبه بندی می کند، از جمله:

تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در صفحه مشاهده شده است (محتوای با کیفیت)

وب سایت بهینه و با کیفیت

به روز رسانی صفحات وب قدیمی با استفاده از الگوریتم تازه سازی

لینک سازی با کیفیت از طریق وب سایت های قابل اعتماد (لینک ها)

بهینه سازی وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه (سئوی موبایل)

وب سایتی با سرعت بارگذاری صفحات بالا داشته باشید

با استفاده از نشانه گذاری طرحواره تایید شده توسط Google، اطلاعات قابل فهمی مانند آدرس ها و محصولات را به موتورهای جستجو ارائه دهید.

داشتن یک برند قوی در وب سایت شما باعث می شود که جستجوها و توجه کاربران بیشتر به وب سایت شما از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام جلب شود

دامنه با کیفیت و قوی داشته باشید (از کلمات کلیدی و برندهای دارای لینک با کیفیت استفاده کنید)

استفاده از قابلیت HTTPS برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران

تجربه کاربری خوب (کاربران زمان بیشتری را در وب سایت و تعداد دفعات و صفحاتی که کاربر از وب سایت بازدید می کند)

برخی از عوامل خارج از کنترل ما هستند، مانند سن وب‌سایت و نام دامنه، با این حال، بسیاری از این عوامل رتبه‌بندی در کنترل ما هستند، مانند محتوای منحصربه‌فرد، بهینه‌سازی روی صفحه و انتخاب‌ها. ارتباط دادن…

یک موتور جستجو از ترکیبی از الگوریتم‌ها و چندین سیگنال رتبه‌بندی برای ارائه وب‌سایت‌ها بر اساس ارتباط در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می‌کند.

اگر مشغول طراحی و نوشتن یک وب سایت هستید، باید تمام قوانین گوگل را رعایت کنید تا رتبه سایت خود را بالا ببرید و گوگل شما را جریمه نمی کند.

اما اگر قوانین گوگل (موتور جستجو) را به طور کامل رعایت نکنید، توسط الگوریتم های مختلف شناسایی می شوید، موتور گوگل در طول مسیر وب سایت شما را تحلیل می کند و توسط گوگل جریمه می شوید.

توسعه دهندگان وب سایت به وجود الگوریتم هایی برای بهبود رتبه وب سایت خود نیاز دارند.

کار الگوریتم:

بررسی محتوای وب سایت

وضعیت اتصال را بررسی کنید

رتبه بندی نتایج جستجو

چند سال پیش، اگر روی یک نتیجه جستجو کلیک می‌کردید، قطعاً با انبوهی از تبلیغات نامربوط و پاپ‌آپ‌های مزاحم روبرو می‌شدید که بزرگ‌تر از پنجره پس‌زمینه بودند که واقعاً آزاردهنده بود.

به همین دلیل است که گوگل قوانین (الگوریتم‌های) نجات جانی را به عنوان کمکی برای شناسایی و مقابله با سایت‌های اسپم طراحی کرد.

در واقع همین الگوریتم ها به کاربران یاد داده اند که محتوای با کیفیت تولید کنند و رتبه صفحه خود را افزایش دهند و به جایگاه واقعی خود برسند.

در بین الگوریتم های گوگل، الگوریتم مرغ مگس خوار جریمه نمی شود.

فقط نقش راهنمایی و راهنمایی سریع و دقیق کاربران را دارد، مانند تابلو راهنمایی و رانندگی عمل می کند تا رانندگان و مسافران را سریع و ایمن به مقصد مورد نظرشان راهنمایی کند و راه را نشان دهد.

با توجه به مثال بالا می توان فهمید که الگوریتم گوگل مجموعه ای از عوامل و دستورالعمل هایی است که وب سایت های مختلف را بر اساس عملکرد و انطباق آنها با قوانین گوگل متمایز می کند.

این الگوریتم ها برای بهینه سازی وب سایت ضروری هستند.

اول، آنها از ورود سایت های با کیفیت پایین جلوگیری می کنند.

دوم، آنها اطمینان می دهند که سایت های ارزشمند و کاربر محور به طور تصاعدی رشد می کنند.

جستجوی گوگل باید نیازها و اهداف کاربر را درک کند و بر اساس آن بهینه سازی کند.

تجزیه و تحلیل الگوریتم های گوگل

گوگل در 13 ژانویه اعلام کرد که اولین آپدیت الگوریتم خود را برای سال 2020 منتشر کرده است.

اهمیت این به روز رسانی الگوریتم افزایش می یابد زیرا غول موتور جستجو تایید می کند که آخرین به روز رسانی گوگل یک الگوریتم اصلی است.

چرا الگوریتم های گوگل اهمیت دارند؟

گوگل برای تصمیم گیری بهتر برای هر سطح ترافیک به داده های زیادی نیاز دارد.

هرچه افراد هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی خاص، نتایج مرتبط بیشتری کسب کنند، بهتر است.

داده هایی که گوگل می تواند استخراج کند و به موتورهای جستجوی دیگر بازگرداند دقیق تر است.

موتور جستجوی گوگل از یک الگوریتم برای بازدید از هر وب سایت و بررسی رتبه هر صفحه استفاده می کند و صفحات با رتبه های بالاتر را در صفحه نتایج جستجو قرار می دهد.

این بدان معناست که بهترین لینک های مرتبط با جستجوی شما از نظر تئوری جزو اولین لینک هایی هستند که گوگل لیست می کند و برای اینکه سایت مورد توجه و تایید گوگل قرار گیرد، الگوریتم ها دائما اصلاح و به روز می شوند.

کوچکترین تغییر در الگوریتم گوگل می تواند تاثیر زیادی روی هر وب سایتی بگذارد.

به دلیل تغییرات و بهبود الگوریتم، بسیاری از سایت ها به دلیل رتبه های پایین جریمه شده اند، در حالی که سایر سایت ها افزایش قابل توجهی در ترافیک و رتبه های برتر داشته اند.

الگوریتم گوگل هر سال بین 500 تا 600 بار تغییر می کند که اکثر این به روز رسانی ها بسیار کم هستند و اغلب حتی توسط کاربران و سئوی سایت انتخاب نمی شوند.

تاثیرگذارترین و مهم ترین الگوریتم های گوگل عبارتند از:

برت الگوریتمی (BERT)

این هوش مصنوعی گوگل است

الگوریتم تازگی محتوا

کیفیت و تنوع بالا

الگوریتم رقص گوگل

این به کیفیت نتایج گوگل مربوط می شود که نمی تواند به طور ناگهانی موقعیت شما را در رابطه با یک یا چند کلمه کلیدی افزایش دهد.

الگوریتم ها و مرغ مگس خوار

معنی کلمات جستجو شده را درک می کند و نتایج مرتبط را سریع و دقیق به کاربران ارائه می دهد.

الگوریتم پاندا

در فوریه 2011، اولین فیلتر جستجو به عنوان بخشی از آپدیت پاندا راه اندازی شد.

این یکی از سنتی ترین الگوریتم های گوگل است. کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربر از متن و متن را کنترل می کند.

وظیفه این الگوریتم جلوگیری از محتوای بی کیفیت و تکرار است.

الگوریتم پنگوئن

در 24 آوریل 2012، گوگل اولین به روز رسانی پنگوئن را منتشر کرد.

این مربوط به سایت های متقلبانه ای است که سعی می کنند با خرید بک لینک یا استفاده از لینک های سایت های معروف با رتبه بالا (تقلب) که به تکنیک های کلاه سیاه معروف هستند رتبه سایت خود را افزایش دهند.

الگوریتم پنگوئن سایت هایی را که مملو از کلمات کلیدی و لینک های غیر طبیعی هستند را شناسایی و جریمه می کند.

مثلا

خرید هدیه روز ولنتاین برای همسرتان قدم بزرگی است.

امسال، هدیه ولنتاین باید راهی برای بیان میزان دوست داشتن او باشد.

مطمئن شوید که هدیه ولنتاین شما به خوبی طراحی شده است.

وقتی امروز عشق خود را نشان می دهید، زندگی می کنید تا دوست داشته شوند. آیا برای انتخاب بهترین هدیه روز ولنتاین آماده اید؟

همانطور که می بینید کلمه کلیدی "هدیه ولنتاین" چندین بار در این محتوای نازک ذکر شده است.

این کلمه کلیدی دستورالعمل های وب مستر گوگل را نقض می کند.

الگوریتم کبوتر

این الگوریتم ها نزدیک ترین و بهترین مکان های جستجو شده توسط کاربر را پیدا می کنند.

الگوریتم مغز متوالی

این الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی است و وظیفه آن شناسایی مفهوم مورد نظر و نمایش بهترین پاسخ، علاوه بر بهینه سازی رتبه بندی نتایج جستجو است.

سندباکس گوگل

یک مکان موقت (زمین بازی) برای سایت هایی که گوگل نمی تواند حضور و عملکرد دائمی آنها را تضمین کند.

تفاوت بین الگوریتم پاندا و پنگوئن

به روز رسانی پاندا بیشتر برای محتوای با کیفیت است

در حالی که پنگوئن می خواهد هرزنامه یا لینک های توهین آمیزی را که سعی در دستکاری ردیاب رتبه بندی موتور جستجو دارند را حذف کند.

هر دوی این به‌روزرسانی‌ها مهم هستند که باید مراقب آنها باشید. هنگامی که سایت شما توسط پاندا جریمه می شود، احتمال زیادی وجود دارد که پنگوئن سایت شما را نیز آلوده کند.

الگوریتم مرغ مگس خوار

در 26 سپتامبر 2013، گوگل یکی از مهمترین بهبودهای الگوریتم موتور جستجوی خود را تا به امروز منتشر کرد.

مرغ مگس خوار به گوگل یک پلتفرم "دقیق و سریع" ارائه می دهد که در آن کاربران جستجو می توانند با تایپ یک کلمه کلیدی خاص در موتور جستجو به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

همانطور که از نام این الگوریتم پیداست، سریع ترین، سریع ترین و دقیق ترین الگوریتمی است که در سال 2013 وارد گوگل شد و از مهمترین ویژگی های این الگوریتم می توان به صورت زیر نام برد:

سرعت و دقت بسیار بالایی در تحلیل عبارتی که کاربر جستجو کرده است دارد

بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن به کاربر می دهد

عبارات و کلمات کلیدی را که کاربر جستجو می کند را درک می کند و تفاوت بین هدف جستجوی کاربر و عبارات را درک می کند.

همین را می‌فهمد و به گوگل کمک می‌کند بهترین نتایج را به کاربر ارائه دهد.

به عنوان مثال الگوریتم مرغ مگس خوار تفاوت قیمت یخچال و بستنی طبیعی را می داند و آن را برای گوگل ارسال می کند تا به هر کاربر محتوای مورد نظر را ارائه دهد.

این الگوریتم با استفاده از نمودار دانش گوگل، دقیقاً نتایج مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می دهد و درک عمیقی از جستجوی کاربران دارد.

به عنوان مثال، اگر فقط بهترین رستوران کره ای را جستجو کنید و یک پرس و جو کامل ننویسید، وضوح و دقت این الگوریتم بهترین رستوران کره ای تهران را به شما نشان می دهد زیرا می تواند موقعیت مکانی شما را ببیند و در غیر این صورت بهترین ها را به شما نشان می دهد. رستوران ها در کره

نمودار دانش گوگل

تا به حال وقتی نتیجه جستجوی گوگل یا گوگل جریمه ذکر می شود، حتما این سوال برای شما پیش آمده است که گوگل از کجا می داند کلمات کلیدی و عباراتی که کاربر جستجو می کند به چه معناست؟

گوگل مانند فردی که فکر می کند و مطالعه می کند، تمام محتوای صفحات مرجع را بررسی می کند تا دائما اطلاعات خود را به روز کند که به آن نمودار دانش گوگل می گویند.

نمودار دانش گوگل از 0 تا 100 نتیجه جستجو در سایت های مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهد، به عنوان مثال اگر بیوگرافی یک بازیگر را جستجو کنید، تمام فیلم ها و سریال های بازیگر و کارگردان را به شما نشان می دهد.

به عبارت دیگر، این به روز رسانی برای بهبود ارائه نتایج برای کلمه کلیدی اصلی، نه فقط کلمه کلیدی، بلکه "هدف اصلی" طراحی شده است.

به یک معنا، پاندا و پنگوئن به روز رسانی مداوم الگوریتم های موجود بودند، در حالی که مرغ مگس خوار یک الگوریتم جدید است.

این الگوریتم جدید از بیش از 200 عامل رتبه بندی برای تعیین ارتباط و امتیاز کیفیت یک وب سایت استفاده می کند.

مرغ مگس خوار به عنوان یک خط جداکننده سئو قدیمی را از جدید جدا می کند.

به موارد زیر توجه کنید

مرغ مگس خوار از عبارات طولانی به جای کلمات کلیدی استفاده می کند.

سایت هایی که از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنند بسیار موفق بوده اند.

91٪ از ترافیک جستجو از کلمات کلیدی دم بلند است.

تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی اساساً ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می کند که به شما امکان می دهد بازدیدکنندگان بیشتری را در طول زمان ایجاد کنید و پیوندهای بیشتری ایجاد کنید.

به عنوان مثال: عباراتی مانند "قهوه" یا "قهوه در میامی" در حال حاضر در دسترس نیستند.

با این حال، اصطلاح کوتاهی مانند "بهترین کافی شاپ در میامی" ممکن است کمتر رقابتی باشد. اما برای مخاطبان شما طراحی شده است.

این روش تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد محتوا با به روز رسانی مرغ مگس خوار ادغام شده است.

قوانین الگوریتم مرغ مگس خوار را برای بهبود سئوی وب سایت تعریف کرد

از تکرار کلمه کلیدی خودداری کنید و از مترادف ها و خانواده یک کلمه کلیدی استفاده کنید، به عنوان مثال، طبق گفته گوگل، لامپ و لامپ هر دو مفهوم یکسانی را منتقل می کنند.

از عبارات گوگل (شما) در گوگل برای درک بهتر یک صفحه وب استفاده کنید، به عنوان مثال، مشخص کنید محتوای این صفحه ورزشی است یا هنری.

نرخ پرش را کاهش دهید، بخش های ساده و متنوعی مانند جداول و نمودارها را برای این منظور اضافه کنید. در محتوای وب سایت برای افزایش زمان ماندن کاربران در سایت.

در حال حاضر معنا و مفهوم سئو در رابطه با الگوریتم ها چیزی جز بهبود تجربه جستجوی کاربر با الگوریتم مرغ مگس خوار نیست، به جای جستجوی طولانی، می توان به سادگی با نشان دادن کلمه کلیدی مورد نظر، نتایج جستجو را بهینه کرد.

لهجه الگوریتم مرغ مگس خوار

از کلمات کلیدی مورد نیاز استفاده کنید

استفاده از انکر تکست های مناسب

مقالات و محتوای کوتاه برای کاربران خاص

استفاده از تصاویر و ویدئوها در تولید محتوا

Yini I-Anchor Text؟

به تمامی کاراکترها و کلمات موجود در محتوا یا مقالاتی که به وب سایت یا سایر مقالات (لینک ها) لینک شده اند، intext گفته می شود که کاربر می تواند روی آن کلیک کند.

انکر تکست ها باعث افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می شود.

جریمه علامت گذاری وب سایت گوگل

کاهش و کاهش ترافیک ورودی

شاید واضح ترین نشانه تنبیه افت ناگهانی رتبه SERP سایت شما باشد.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما برای مدتی در صفحه اول گوگل نباشد، ترافیک وب سایت شما تقریباً بلافاصله تحت تأثیر قرار می گیرد.

هر از گاهی باید رتبه سایت خود را در گوگل بررسی کنید، البته گاهی اوقات ممکن است به دلیل بهبود رتبه وب سایت رقیب شما، رتبه کمی کاهش یابد.

تنبیه دست

گوگل از طریق پلتفرم Webmaster Tools خود پیامی را برای صاحبان سایت های جریمه شده ارسال می کند. در Webmaster Tools، صاحبان سایت می توانند لیستی از تخلفات سایت را مشاهده کنند.

Webmaster Tools می تواند به شما در شناسایی مسائلی مانند مجازات های احتمالی برای محتوای تکراری کمک کند. (ما در مقاله ای جداگانه در مورد کنسول جستجو صحبت خواهیم کرد.)

اگر قبلاً یک سیستم عامل نصب کرده اید، به سادگی وارد شوید، Search Visibility و سپس HTML Enhancement را از منوی کشویی انتخاب کنید.

گوگل لیستی از مشکلات را به شما ارائه می دهد که می توانید اقدامات لازم را برای حل آنها انجام دهید.


همه مجازات های الگوریتمی از نظر شدت یکسان نیستند.

جریمه الگوریتمی

پنالتی گوگل

بدون دریافت پیام از گوگل، می توانید متوجه شوید که توسط گوگل فقط با مدرک جریمه شده اید، این یک جریمه خودکار است.

کلمات کلیدی وب سایت در جستجوی گوگل ظاهر نمی شوند (این جریمه حذف نمی شود)

نتایج بی نتیجه جستجوی لینک شما در گوگل

زمان هایی که گوگل وب سایت شما را در لیست سیاه قرار می دهد عبارتند از:

انجام کارهایی مانند خرید لینک

لیست هرزنامه

موضوع اضافه بار

ویروس ها یا بدافزارها را در وب سایت پخش کنید

نکته آخر:

تنها کاری که برای بهبود رتبه وب سایت خود باید انجام دهید این است که پیوندهایی را به روشی قابل اندازه گیری و ارگانیک ایجاد کنید و بر ارائه محتوای با کیفیت خوب (خواه یک پست وبلاگ نوشته شده یا یک اینفوگرافیک خلاقانه) تمرکز کنید تا ترافیک خود را افزایش دهید. این کار را انجام دهید برای وبلاگ شما


متن کامل مقاله را بخوانید: https://blogten.ir/mag-google-algorithm/


.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک | قدرت : بلاگ یو
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ اقساط اپل
بستن تبلیغات [X]